Bagt laks med urtepesto og quinoa

Acaibowl – smoothiebowl med superfood

img_2643
Indeholder affiliatelinks

Smoothiebowls og acaibowls har virkelig gået sin sejrsgang og man ser dem jo overalt på de sociale medier, men de er jo også virkelig flotte og ser så indbydende ud. Vi eeeelsker smoothiebowls, men vi er faktisk ikke helt så meget til, når man får serveret sådan en flydende sag, som man nærmest kan drikke med sugerør. Nej, det lækreste er sådan en tyk smoothie-is-lignende sag, som SKAL spises med en ske og som på ingen måde kan suges op med et sugerør – ja, så tyk, at den mest minder om en sorbetis, mhmmm! Vi er inde i en periode lige nu, hvor der bliver lavet mange acaibowls – man behøves ikke tilføje acaipulver, men det giver en flot farve og så er det fyldt med antioxidanter og er virkelig en af de helt store superfoods, som er oppe i dag.

Det rigtige udstyr
Ja, nu tænker du sikkert – puuh hvor kompliceret, hvis man skal ud og købe en dyr blender eller sådan noget, men det behøves faktisk ikke at være tilfældet. Vi har prøvet de dyre blendere, som render op i en prisklasse på 1000+ og helt ærligt, så er de sådan lidt halv kave og man får aldrig lavet en tyk smoothiebowl i de fleste af dem. Vi bruger en god gammeldags STAVBLENDER og vi har testet nogle stykker efterhånden, da nogle af dem er stået af gennem årene, men DENNE HER er den, som vi har været aller gladest for. Hvis du er trofast læser, så har du nok erfaret af nogle af vores opskrifter anbefaler en minihakker og det er så smart, fordi stavblenderen både har minihakker OG piskeris med.

Nu er det snart 3 år siden, at vi flyttede hjemmefra og vi startede ud med at købe seperat stavblender, elpisker og foodprocessor, men siden vi har fået det her sæt fra Braun, så har vi kun brugt det og faktisk smidt elpisker hjem til de gamle. Det er ikke sponsoreret, men blot et tip, som vi selv ville ønske vi havde fået for laaang tid siden.

Opskrift (2-3 personer)
200 g. frossen banan
150 g. frosne jordbær
100 g. frosne brombær
3 tsk. tørret acaipulver (vi bruger det HER fra Bodylab, men man kan også bruge fra et andet mærke)
50 ml. mandelmælk, alm. mælk eller vand

Toppings:
Granola (du kan lave din egen eller købe en færdiglavet. Vi har en opskrift på det lige HER)
Bananer, jordbær, hindbær, brombær, granatæblekerner, æble, kiwi, mango osv. osv.
Kokosflager, mandler, chiafrø, græskarkerner, gojibær
Ja, du har uendelige muligheder!

Fremgangsmåde:
1. Frosne bananer og bær puttes i en stor skål og herefter tilsættes acaipulver og væske. Lad det stå og tø op i cirka 5-10 min, inden du begynder at blende. Det gør det hele lidt nemmere.
2. Til at starte med vil det se meget mystisk ud, men lige så snart du får blendet bananerne ordentligt ud og alle tingene langsomt tør en smule op, så får du til sidst en ensartet tyk is-lignende masse!
3. Server din tykke acaismoothie med en isske og top med alle dine favorit toppings.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Bagt laks med urtepesto og quinoa